Primul motor electric Quark Koenigsegg promite 335 cai putere

De Koenigsegg probabil ati auzit, fiind renumit printre producatorii de masini in serii limitate, cu performante inalte. De-a lungul timpului si-a intarit pozitia de producator exclusivist mai ales prin construirea tehnologiei in-house, fara a apela la furnizori externi. Hypercar-urile lansate de Koenigsegg vor lua si ele avant spre domeniul electric, iar un prim pas ar fi noua unitate de propulsie Quark EV.

Citeste si: Maserati intra in Formula E si anunta modele electrice in portofoliu

De data aceasta Koenigsegg ne uimeste cu motorul electric Quark, despre care spune ca foloseste ”flux raxial”. Motorul este proiectat pentru a reduce un echilibru între beneficiile de putere ale unui design de motor cu flux radial și beneficiile de cuplu ale unui design cu flux axial.

Avantajul acestei abordări este că motorul va avea un echilibru ideal de cuplu și putere, necesitând o transmisie mai puțin complicată pentru a reduce puterea, economisind greutatea și reducând pierderile de transmisie.

Quark e putin mai mare decat o doza de energizant – specificatii tehnice

Rezultatul este un motor compact capabil să elibereze până la 335 de cai putere și un cuplu de peste 596 N.m. avand doar 30 kg. Este proiectat să fie compatibil cu invertorul cu 6 faze „David” al companiei. Koenigsegg susține că este „cea mai densă unitate de antrenare cu putere/cuplu din industria EV”.

”Motoarele mici cu turații mari pot avea un raport putere maximă/greutate mai mare, dar au nevoie de transmisii în majoritatea aplicațiilor pentru a ajunge la turația și cuplul dorite, provocând pierderi de energie și adăugând greutate și complexitate pentru a face aceeași treabă”,

Christian von Koenigsegg, CEO Koenigsegg

Designul „fluxului raxial” al motorului electric Quark ajută la eliminarea acestui lucru prin compromisul între putere și cuplu cu designul fundamental al motorului. Vorbind despre hardware, Electric Motor Design Lead la Koenigsegg, Dragos-Mihai Postariu, noteaza ca acesta va fi inclus in viitoarele masini rutiere ale companiei.

„Quark este conceput pentru a spori intervalul de viteză joasă a Gemera, acolo unde aveți nevoie, pentru o accelerație brutală. ICE se concentrează apoi pe intervalul de viteză mare”

Dragos-Mihai Postariu, Electric Motor Design Lead la Koenigsegg

Ce înseamnă acest lucru în ceea ce privește performanța pentru Gemera este o creștere mare de putere urmată de o împingere continuă cu o viteză record până la 400 km/h, fără nicio pierdere de cuplu sau de putere.

Sursa: https://www.thedrive.com

Spread the news:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.