Până la 240 km autonomie cu scuterul electric Tinbot F8

Am avut ocazia sa testam un weekend scuterul electric Tinbot F8, o bestie ce poate sa atinga 95km/h si care poate sa parcurga o autonomie de pana la 240 km.

Trecem in revista cateva specificatii tehnice si apoi povestim impresii despre cum se simte la drum si ce poate sa faca acest scuter.

Specificatii tehnice scuter electric Tinbot F8:

Motor central: Putere max. 6.8 kW / 6800 W ( 8 CP )
Controler: FOC
Greutate (cu baterie): 112 kg
Baterie Litiu Ion ( Panasonic ) 72V/55Ah ( Standard ) 72V/110Ah ( Extended Range )
Timp de încărcare: 3h – 6h
Baterie detașabilă + mâner
Tensiune de intrare: 100V/230V
Viteza maxima: 80 km/h
Autonomie: 120 km sau 200 km ( 2 baterii ) la viteza de 45 km/h
Autonomie: 80 km sau 160 km ( 2 baterii ) la viteza de 80 km/h
Frâne (cu CBS): frână hidraulica pe disc față & spate
Suspensie fata/spate hidraulica
Faruri, stopuri, semnale: LED
Ampatament: 1410 mm
Cuplu: 175 Nm
Sarcina utila maxima: 160 kg
Culori: alb, negru, albastru, rosu

Asa cum se cade, am zis sa vedem ce poate cu o scurta iesire pe autostrada unde am prins 90 km/h cu o greutate aproximativ de 90 kg. Asta se datoreaza puterii motorului de 6.8 kw care este atasat de roata spate si nu mai este incorporat in roata ca la scuterele electrice cu care ne-am intalnit pana acum.

Autonomia este data de 2 acumulatori detasabili de 72V 55Ah fiecare. Scuterul foloseste pe rand cei 2 acumulatori pentru a obtine o autonomie asa mare.

In ciuda dimensiunilor si a greutatii sale – 112 kg, scuterul este si se simte agil, țâșnind de la semafor rapid si obtinand astfel un avantaj major fata de masini. Ghidonul este suficient de mic pentru a te putea strecura printre masini, iar pozitia este una confortabila, chiar si pentru persoane de 1.80 m inaltime.

Rotile sunt mari, asigura confort si grip bun in orasele noastre care nu sunt chiar prietenoase din acest punct de vedere. Dungile albe de pe talon de duc cu gandul la Vespa si sunt usor de remarcat in trafic.

Franele sunt pe disc fata si spate, eficiente in caz de franare rapida cu o asa bestie. Bordul si comenzile sunt simple, fara briz-brizuri care sa iti ia ochii. Totul este la indemana cu cat mai putine lucruri sensibile si predispuse la a se strica.

Spatiile de depozitare se regasesc sub sa si in partea frontala accesibile cu cheia. Saua este lata, sustine 2 persoane lejer, iar pentru parcare ai la dispozitie cric lateral, dar si central.

Neajunsuri

Manerele sunt tari si rigide, vizibilitatea in oglinzi este sau nu acolo, nu am gasit nici un conector pentru USB, franele ar fi trebuit ajutate de una electromagnetica si parca as vrea si o functie de pilot automat si buton de flash extrem de util cand te strecori printre masini.

Una peste alta, scuterul electric Tinbot F8 se dovedeste a fi una dintre cele mai bune optiuni din aceasta gama. Unde mai pui ca daca il iei prin programul Rabla Plus scoti din buzunar jumatate de pret, adica 3200 euro. Pentru afacerile de livrare, spre exemplu este un mega produs cu o rata de amortizare senzationala.

Acumulatorii sunt fiabili, garantati cam la 2000 cicluri de incarcare/descarcare, necesita un schimb de ulei pentru transmisie, verificari periodice la sistemele de franare si cam atat pe partea de mentenanta. As spune costuri minime si beneficiu maxim. Se incarca la orice prize domestica in jur de 3 ore per acumulator la costuri minime daca luam in considerare noua escaladare in randul preturilor la carburanti.

Iar daca noul proiect de lege va fi adoptat in 2024 prin care orice posesor de permis cat. B sau AM va putea conduce scutere cu transmisie automata pana la 125 cc va duce la o crestere exponentiala a scuteristilor pe strazi.

Spread the news:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *