Motocicleta electrica Sur-Ron Storm Bee pentru prima data in Romania.

Dupa o lunga perioada de asteptare, am avut ocazia sa testam prima motocicleta electrica de la Sur-Ron special construita pentru enduro – Sur-Ron Storm Bee, o motocicleta electrica ce promite inca din lista de specificatii sa te impresioneze.

Specificatii:

Racire: Aer
Tensiune nominala: 90V
Putere nominala: 10000w
Putere maxima: 22500w
Cuplu maxim: 520 N.m.
Acceleratie: ~50km/h – 1.9S   |    0~80km/h – 3.9S
Viteza de rotatie: 8000 rotatii/minut.Sarcina maxima: 120kg
ASR + BERS
Moduri condus: ECO / RAIN / SPORT + TURBO
Furca:  KAYABA intoarsa 47mm
Amortizor spate: Fast Ace Air Absorber
Roti: fata: 21×1,6  / spate: 18×2,15
Marsarier.

TRANSMISIE

Tip transmisie: lant.

ACUMULATOR

Acumulator: 90V 48Ah / litiu 4608Wh  SONY, detasabil
Incarcator: 10A 96V
Greutate acumulator: 29kg
Durata incarcare: 3-4h (Fast charging)
Port USB: DA, 2,1 – Port unic pentru dispozitive externe
Display: LCD digital.

Greutate: 118 kg.

Internetul este plin de informatii despre Sur-Ron Storm Bee, dar nimic nu se compara cu acel moment in care ai sub tine bestiuta asta electrica si poti testa tu exact ce poate.

Noi am avut ocazia sa o testam alaturi de un grup de enduristi cu experienta de peste 40 ani, veniti din Franta, Germania, Austria la Casa Augsburg Wellness, iar feebackul acestora a fost unul impresionant.

In traducere „furtuna“, motocicleta electrica Sur-Ron Storm isi merita numele intrucat accelereaza demential de repede, nu pierde aderenta datorita functiei ASR pentru controlul tractiunii, si daca ai putina nebunie poti folosi butonul de Turbo ce elibereaza toata puterea bestiei.

De mentionat inca de la inceput ca Sur-Ron Storm nu este o motocicleta pentru incepatori.  Cantareste 118 kg si are un cuplu imens de 520 Nm, ce poate urca pante de pana la 80 grade. Viteza maxima de deplasare este de 110 km/h.

Acumulatorul Sony are o capacitate de 90V 48AH si este detasabil, cantarind in jur de 30 kg. Motocicleta electrica Sur-Ron Storm Bee vine cu incarcator rapid ce poate ce poate aduce motocicleta la 100% in aproximativ 3-4 ore.

Accelereaza rapid pana la 50 km/h in doar 1.9s si 0-80 in 3.9s. Folosind modurile de mers ECO/PLOAIE/SPORT sau TURBO iti poti adapta exact stilul de condus, conform tipului de teren pe care vrei sa il abordezi.

Asa cum spuneam motocicleta vine cu functia ASR pentru control al tractiunii, dar si ABS fata si spate. ASR poate fi customizat, precum si franarea electromagnetica, senzorul de inclinare, etc.

Suspensiile sunt reglabile, fata/spate, atat in ceea ce priveste duritatea, cat si pe rebounce-ul de la furca Kayaba (intoarsa 47 mm) si amortizor spate Fast Ace.

Roata spate este 100/90-18 si fata 80/100-21, asemenea unei motociclete termice.

O alta functie ce poate deveni extrem de utila este de marsarier actionata la apasarea unui singur buton.

Testele de acceleratie o pozitioneaza peste un KTM 300 TPI SIX  DAYS. Pastreaza aderenta si iese din curbe extrem de repede. Nu mai duci grija treptelor de viteza, aderenta este optima si te poti concentra doar pe traseu.

In padure poate face la orice rampa, chiar si in modul ECO. Sur-Ron Storm Bee a fost testata de enduristii nostri pe rampele din preajma Campinei care au ramas placut impresionati de performantele motocicletei.

Avantajele Sur-Ron Storm Bee

Te poti bucura de o tura in natura fara zgomotul produs de un motor termic, precum si mirosul de gaze. Iti permite asadar sa poti face ture in natura fara a mai deranja pe cineva.

Nu am reusit sa facem insa un test de autonomie complet, acumulatorul fiind in parametri optimi abia dupa cateva cicluri de incarcare. Sur Ron declara o autonomie de pana la 100km cu 50 km/h.

Modelul testat de noi este Road Legal, ceea ce insemna ca poate ca poate fi inmatriculat si utilizat pe drumule publice echipat cu o pereche de anvelope de strada. Totodata in cutie vei gasi si certificat de conformitate european, in baza caruia se poate emite cartea CIV de la RAR.

Pozitia la ghidon este confortabila, ghidonul este lat si ofera o manevrabilitate buna.

Sasiul lui Storm este din aliaj AL 6061 T4 & T6 si este extrem de rezistent, dar si usor in acelasi timp.

Fata de un motor clasic, vei avea nevoie de ceva timp pentru adaptare. Vei cauta o perioada pedala de frana de picior si vei apasa involuntar ambreiajul. Insa doar pentru o vreme, adaptarea la aceasta motocicleta electrica fiind extrem de naturala. Setezi modul de mers si te concentrezi la traseu.

Ca si concluzie nu are cum sa nu iti placa Storm. Este genul de produs care iti depaseste asteptarile, asa cum ne-a obisnuit Sur-Ron de-a lungul timpului.

Daca pana acum interesul enduristilor pentru modelul Light Bee nu prea exista, acum perceptia sa schimbat si avem in sfarsit un competitor electric pentru motoarele termice. Nu doar intr-o mapa de prezentare sau expo show, ci chiar aici putem sa ne dam si sa vedem ce poate o motocicleta electrica adevarata.

Spread the news:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.