Zero SR/F: Zborul Silentios al Adrenalinei

Dupa cum bine stiti testele noastre sunt ceva mai neobisnuite, gandite pentru partea practica si mai putin realizate cu rigla si despincand firul in patru. Am avut ocazia sa testam motocicleta electrica Zero SR/F si iata ce a iesit. Relatia noastra cu motocicletele Zero a inceput inca de acum un an cand am avut ocazia sa vedem ce poate pe circuitul de viteza Motorpark Adancata.

Vreme de cateva zile am avut ocazia sa o folosesc la o tura Bucuresti-Campina, anul trecut 5 ture pe circuitul de viteza Motorpark Adancata si 2 zile in traficul urban din Capitala. Asadar suficient timp sa imi fac o parere completa despre aceasta motocicleta. Nu intru in detalii tehnice, specificatii si comparative pentru ca nu asta este specificul acestui test. Intrebarea pe care am tot primit-o este ”De ce ti-ai lua asa motocicleta electrica Zero SR/F?”. Las mai jos parerea mea, cateva avantaje si dezavantaje si tragem concluziile impreuna.

Adevarate bestii in lumea moto electrica, renumite la nivel mondial pentru perfomante si fiabilitate, motocicletele Zero nu au cum sa nu te impresioneze indiferent cat de purist ai fi si dedicat benzinarelor. Motorul electric al motocicletei Zero SF/R livreaza cuplu instant si linear, propulsand motocicleta ca o racheta, dezlantuind toata puterea la o singura invartire de maneta.

Trecem rapid prin specificatii, care sunt impresionante pentru o motocicleta electrica de oras si ne indreptam atentia catre senzatia pe care o ai cand conduci o motocicleta Zero SR/F.

Autonomie oras:
259 km
Cuplu:
190 Nm
Viteza maxima:
200 km/h
Greutate:
220 kg

Cum se simte la strada?

Sa spunem doar ca este precum un Ducati Diavel pe steroizi electrici. Masa bine echilibrata, pozitia spre inainte, unghi de bracare destul de mic, directie menita sa te tina pe pozitie in acceleratie si la viteza mare, anvelopa lata spate si un sunet demential. Cam astea sunt in mare lucrurile pe care le vei simti din prima tura. Daca te incumeti sa iei pasager in spate, sa il avertizezi sa se tina bine ca e posibil ca la accelerare sa il pierzi :)).

Pretul este pe masura (in jur de 25600 euro), insa sa nu uitam si ce primesti pentru acesti bani, lucru valabil pentru orice produs premium. Cumparatorii de astfel de produse stiu exact ce vor si la ce sa se astepte. Sa spunem doar ca suntem norocosi sa le gasim in Romania, sa le vedem intr-un showroom si sa le testam.

De ce ti-ai cumpara motocicleta electrica Zero SR/F si ce poti face cu ea?

Imagineaza-ti urmatorul scenariu: stai intr-o zona rezidentiala sau pe langa oras, ai adoptat solutii alternative pentru generarea de electricitate, ti-am pus si statie de incarcare pentru masina, iti lipseste doar o solutie pe doua roti pentru naveta zilnica si distractie pe final de saptamana. Nu mai mirosi a gaze de esapament cand ajungi la birou, o poti incarca rapid la orice statie de incarcare sau la priza normala, te strecori rapid printre masini si ajungi in orice punct fara prea multa bataie de cap, fara zgomot, fara schimbat de viteze. Te focusezi doar pe traseu si atat.

  1. Accelerație instantanee: Cu un motor electric puternic de 14,4 kWh (Peak), motocicleta Zero SR/F oferă un cuplu instantaneu și accelerație rapidă de la primul moment în care apeși accelerația. Acest aspect face ca accelerarea să fie lină și senzațională, permițând motocicletei să se deplaseze rapid și ușor prin trafic sau să depășească cu încredere pe autostrăzi.
  2. Silentiozitate: Una dintre cele mai distinctive caracteristici ale unei motociclete electrice este linistea si zgomotul redus al motorului. Zero SR/F oferă o experiență de condus liniștită și fără vibrații, ceea ce poate fi un aspect reconfortant pentru unii conducători de motociclete și pentru mediu în general.
  3. Manevrabilitate: Cu o distribuție echilibrată a greutății și un centru de greutate scăzut datorită bateriilor montate sub cadru, Zero SR/F se simte agilă și ușor de manevrat în traficul urban și în curbe. Acest lucru face ca manevrarea în trafic să fie mai ușoară și mai fluidă.
  4. Conectivitate inteligentă: Motocicleta Zero SR/F este echipată cu tehnologii inteligente și conectivitate, permițându-ți să monitorizezi starea bateriei, să ajustezi modurile de condus și să primești actualizări software prin intermediul aplicației mobile. Această conectivitate adaugă o notă modernă și practică experienței de condus.
  5. Sistem de frânare avansat: Motocicleta Zero SR/F este dotată cu un sistem de frânare performant, inclusiv discuri de frână de înaltă calitate și tehnologii de asistență la frânare. Acest lucru asigură o oprire eficientă și sigură în diverse condiții de drum.
  6. Autonomie și încărcare: Odată cu evoluția tehnologiei bateriilor, Zero SR/F vine cu o autonomie generoasă, permițând călătorii mai lungi între sesiunile de încărcare. Încărcarea bateriilor poate fi realizată acasă sau la stații de încărcare rapide, iar existența unei rețele de încărcare facilitează utilizarea zilnică a motocicletei.
  7. Aspect și finisaje de calitate: Zero SR/F prezintă un design modern și atractiv, cu materiale și finisaje de înaltă calitate. Aceasta adaugă o notă de stil și rafinament experienței de condus.

Cat ma tine bateria?

Probabil lucrul pe care il auzim cel mai des in discutiile despre vehiculele electrice. Sa nu uitam ca este o motocicleta dezvoltata pentru mediul urban si zone adiacente, asa ca nu iti sugerez sa te aventurezi sa vezi marea decat daca te-ai uitat bine pe harta sa vezi unde ai statii de incarcare.

De ce spun asta? Daca te arunci la autostrada si mergi cu viteza sa nu ramai uimit cum scade autonomia, dar partea buna este ca se incarca repede inclusiv de la prizele pentru masini electrice sau de la una normal de 220V.

In oras nu ai de de ce sa simti acel range anxiety, vei putea face lejer drumurile zilnice, vei putea accelera in voie si daca mai vreo oprire o poti incarca cu cablul dedicat ce incape in buzunarul rezervorului, unde vei gasi si 2 prize de incarcare USB.

Buun si acum, o sa aud injuraturile si reprosurile evidente! Am scos in evidenta doar plusuri, dar unde sunt si minusurile?!…Deși motocicleta Zero SR/F are multe avantaje, există și câteva dezavantaje pe care ar trebui să le iei în considerare înainte de a lua o decizie de cumpărare:

  1. Preț mai ridicat: În comparație cu motocicletele cu motoare cu combustie internă, motocicletele electrice, inclusiv Zero SR/F, pot avea un preț mai ridicat inițial. Deși costurile de operare pot fi mai mici pe termen lung, investiția inițială poate fi un dezavantaj pentru cei cu bugete limitate. Si aici intervine programul Rabla Plus, prin care vei putea achizitiona aceasta motocicleta cu un discount de pana la 26000 lei.
  2. Autonomie limitată în comparație cu motocicletele cu combustie: Deși bateriile motocicletei Zero SR/F oferă o autonomie considerabilă, aceasta poate fi în continuare mai mică decât autonomia unei motociclete cu motor pe benzină. Dacă planifici călătorii lungi, trebuie să ții cont de acest aspect și să planifici oprirea la stații de încărcare.
  3. Timp de încărcare: Deși tehnologia de încărcare rapidă a bateriilor a evoluat semnificativ, procesul de încărcare a motocicletei Zero SR/F poate dura mai mult decât o simplă alimentare cu benzină. Pentru călătorii lungi, este important să planifici opriri în locații cu stații de încărcare rapidă.
  4. Infrastructura de încărcare: În unele regiuni, infrastructura de încărcare pentru vehicule electrice, inclusiv motociclete, poate fi mai limitată în comparație cu stațiile de alimentare cu combustibil tradițional. Acest lucru poate implica unele planificări suplimentare pentru a te asigura că ai suficiente opțiuni de încărcare disponibile în zonele pe care le parcurgi frecvent.
  5. Greutate: Deoarece motocicletele electrice au baterii mari și puternice, acestea pot avea o greutate mai mare decât motocicletele cu combustie internă echivalente. Greutatea mai mare poate afecta manevrabilitatea în anumite situații, mai ales pentru cei mai neexperimentați sau pentru condusul în traficul urban dens.
  6. Zgomotul redus poate fi o problemă pentru siguranța rutieră: Deși tăcerea motorului electric poate fi o caracteristică plăcută, în același timp, poate reprezenta și un dezavantaj pentru siguranța rutieră. Pentru că pietonii și șoferii obișnuiți să se bazeze pe sunetul motocicletelor cu motor pe benzină pentru a le auzi în apropiere, motocicletele electrice pot fi mai puțin perceptibile, ceea ce necesită o atenție suplimentară din partea șoferului pentru a fi conștient de prezența lor.

În ciuda acestor dezavantaje, motocicleta Zero SR/F rămâne o opțiune populară pentru cei care caută performanță electrică de înaltă calitate și sunt interesați de mobilitatea sustenabilă. Cu toate acestea, este important să iei în considerare toate aceste aspecte și să alegi motocicleta care se potrivește cel mai bine nevoilor, preferințelor și stilului tău de condus. Aaaa, si nu uita daca vrei sa le vezi in carne si oase, poti face o vizita importatorilor in Romania – Zeno Moto din sos. Pipera 55C.

Spread the news:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *